Social Icons

.

16 August 2012

Interview: Amber Argyle




The world is changing. 


Once, Witch Song controlled everything from the winds to the shifting of the seasons-but not anymore. All the Witches are gone, taken captive by a traitor. All but Brusenna. As the echo of their songs fade, the traitor grows stronger. Now she is coming for Brusenna. Her guardian has sworn to protect her, but even he can't stop the Dark Witch. Somehow, Brusenna has to succeed where every other Witch has failed. Find the traitor. Fight her. Defeat her. Because if Brusenna doesn't, there won't be anything left to save

English Version:


1) How and why have you started to write? Were there something or someone that gave you an impulse?

I've always wanted to be a writer, but fear of failure kept me from trying. Then came the birth of my second son, who suffered from colic--often crying for 16 hours a day as a newborn. I turned to writing as a stress relief to keep my sanity intact. I still use it as a stress relief.


2) Tell me something about your sequel book Witch Born.

Witch Born is the sequel to Witch Song. Senna soon learns that Haven is not the sanctuary it's purported to be. Danger is closing in, and no one is sure of the source. She will have to risk everything she's gained to save the Witches from danger both abroad and within.

3) While youre writing, have you discovered a character that you where developing feelings of love for? And was there a character that gave you headaches?

Joshen is adorable. I wish he was real. We'd hang out, go to restaurants and ride horses.

Senna was sometimes a pain. She's reticent and struggles with her self esteem--especially in the first book. It's hard to write a character like that when they have to move the story. Though I wrote her that way to give young girls with the same issues someone to relate too.

4) How have you done your research for this novel?

Yes. I had to research sailing ships, cannons, muskets, jungles, and many other little aspects.

5) Is there a book that inspired your writings?

I remember reading Eragon and thinking, "If this kid can write and publish a book, so can I."

6) In the end, would you like say some words to your fans from Romania?

I know bloggers had a huge part in my friend's, Angela Corbett, book (Eternal Starling) being published in Romania. Good job, Romanian bloggers! I've never heard of anything like that before or since. You guys are amazing!






Romanian Version:




Lumea se schimbă. 
Odată, Vrăjitoarea Muzicii, controla totul de la adieriile văntului până la schimbarea anotimpurilor- dar nu mai. Toate vrăjitoarele au dispărut, fiind ţinute captive de către un trădător. Toate în afară de Brusenna. Pe când ecoul cântecului lor începea să scadă, trădătorul devenea din ce în ce mai puternic. Acum ea vine după Brusenna. Gardianul ei a jurat să o apere, dar nici măcar el nu o poate opri pe Vrăjitoarea Întunecată. Cumva, Brusenna trebuie să reuşască ceva, ce nici o altă vrăjitoare nu a reuşit. Să găsească trădătorul. Să se lupte cu ea. Să o învingă. Pentru că, dacă Brusenna nu reuşeşte, nu va mai rămâne nimic de salvat.



1) Cum şi când ai început să scrii? A existat cineva sau ceva, care te-a impulsionat?

Întotdeauna mi-am dorit să devin scriitoare, dar teama de a da greş m-a împiedicat. Apoi a venit naşterea celui de-al doilea fiu al meu, care suferă de colici- care adesea plânge 16 ore pe zi ca nou-născut. Am început să scriu, ca să îmi pot păstra sănătatea mentală intactă din cauza stresului. Încă folosesc această formă de stres.

2) Spune-mi ceva despre următoarea ta carte Witch Born.

Witch Born este a doua carte, după Witch Song. Senna învaţă în curând că Haven nu este sanctuarul, care ar trebuii să fie. Pericolul rămâne închis înăuntru şi nimeni nu este sigur de sursa lui. Ea va trebui să rişte tot ce a reuşit să dobândească până acum, pentru a salva Vrăjitoarele din calea pericolului.

3) În cursul scrierii romanului, ţi-ai dat seama că te ataşezi mai mult de un anume personaj? Şi invers, ai descoperit că vreunul vă irită?

Joshen este adorabil. Mi-aş dori să fie real. Am petrece timp împreună, am merge la restaurante şi la echitaţie. Senna a fost câteodată o durere de cap. Ea este reticentă şi se luptă cu ea şi cu stima de sine- în special în prima carte. Este greu să lucrezi cu un asemenea caracter când acesta trebuie să pună povestea în mişcare. Cred că am creeat personajul ei, ca să-i pot da câteva din problemele, cu care se confruntă tinerele fete.

 4) Cum aţi făcut cercetarea pentru această poveste?

Da. Am avut de cercetat navele, tunurile, muschetele, junglele şi alte multe mici aspecte.

5) Există o carte, care v-a inspirat scrierile?

Îmi amintesc că am citit Eragon şi m-am gândit „ Dacă puştiul ăsta poate să scrie şi să publice o carte, atunci pot şi eu. “

6) În final, ai dori să le spui câteva cuvinte fanilor dumneavoastră din România?

Ştiu că bloggării din România au avut o mare legătură cu publicarea cărţii Angelei Corbett ( Eternal Starling ), în această ţară. Bună treabă bloggări din România! Niciodată nu am mai auzit de un asemenea lucru înainte. Voi chiar sunteţi uimitori!




Thank you very much Amber, for this interview,and for the giveaway! You are the coolest!

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates