Social Icons

.

03 February 2013

Interviu cu Anca Eftimie director general Epica!



Doamnă Eftimie, ţin să vă mulţumesc pentru minunatele cărţi, pe care le-aţi publicat şi pentru viitoarele titluri. Vă mulţumesc foarte mult pentru că aţi acceptat acest interviu! Răspunsurile dumneavoastră au fost foarte concise. Mi-au plăcut foarte mult.

Vă mai aşteptăm pe blogul nostru şi ne-a făcut foarte mare plăcere să vă avem aici!:)

Mulţumim încă odată!
 











1) Cum a fost înfiinţată editura Epica?

Editura a fost înființată de dragul copiilor de ieri (crescuți cu cărțile editurii Corint Junior, unde am fost director editorial de la înființare, până în momentul când am devenit mama unei fetițe minunate pe nume Anastasia) și adolescenților și tinerilor de astăzi. Am interacționat destul de des cu cititorii – copii și adolescenți - în timpul târgurilor de carte din București și nu pot uita reacțiile lor atunci când priveau cărțile preferate și când începeau să povestească ce-au citit și ce i-a impresionat, cât de tare iubesc un personaj, o carte etc. Așa ceva este greu de uitat, și m-am gândit că ar fi bine să continui să ofer adolescenților și tinerilor cărți și povești frumoase care și mie îmi plac.

2) După ce criteriu alegeţi cărţile, pe care doriţi să le publicaţi în ţara noastră?

Mie îmi plac romanele cu personaje inteligente, povești inedite, frumoase, dar credibile, și obligatoriu scrise cu stil. De fapt, atunci când aleg sau resping un titlu, am în față viitorul meu cititor, care bineînțeles este croit pe un tipar care-mi convine mie, ideal, perfect – așa cum cred că sunt toți cititorii cărților pe care le-am ales eu: cei mai deștepți, cei mai sensibili, cei mai, cei mai, iar eu îmi spun așa: Aș dori eu ca cititorii mei perfecți să citească așa ceva? Iar răspunsul vine rapid, după maxim 50 de pagini de citit în original. Evident, că un roman poate să fie bine scris, dar să se descalifice ca poveste, sau ca ritm de redare, sunt unele romane care se dezvoltă prea lent și pentru mine, dar mai ales pentru adolescenți. Sunt unele cărți care au un început prost sau punctul culminant este dezamăgitor, unele nu sunt dozate bine, în fine, ideea este că la un moment dat, îți dai seama dacă merită să investești în carte sau nu.
Nu voi publica niciodată un titlu doar pentru că are o promovare intensă pe plan internațional.

3) V-aţi propus un anumit scop, cum ar fi să deveniţi editura numărul unu în România?

Nu mi-am propus acest lucru, în schimb mi-am propus să public romane frumoase în care cititorii mei tineri se vor regăsi și de unde vor avea de învățat lucruri care să-i ajute în viață și în relațiile cu cei din jur. Mi-am mai propus să lărgesc aria de cititori din categoria adolescenți și tineri (am văzut că se poate cu cei mici în ceea ce privește literatura pentru copii), care să devină mai departe niște viitori adulți
cititori exigenți, atenți și îndrăgostiți iremediabil de carte. 

4) De ce ne-aţi ales pe noi, adolescenţii ca public ţintă?

Cred că am răspuns deja la această întrebare.

5) Ne puteţi prezenta câteva din viitoarele titluri cu “greutate” ca să zic aşa, pe care doriţi să le publicaţi?

Nu pot să vă dezvălui decât unele titluri: Easy de Tammara Webber, Pushing the Limits de Katie McGarry, The Sea of Tranquility de Katja Millay, What happy looks like de Jennifer E. Smith, Anna and the French Kiss de Stephanie Perkins.




6) Editura Epica se poate mândri cu două titluri foarte râvnite în portofoliu. Ce va determinat să alegeţi aceste două titluri şi anume „Probabilitatea statistică de a te îndrăgosti la prima vedere” şi “ Zece lucruri pe care le-am făcut”?

Din start am vrut să încep cu titluri frumos scrise, Probabilitatea statistică…, de Jennifer E. Smith este chiar literary, si deloc întunecate sau triste, sunt două lecturi ușor de parcurs și înțeles, și cu siguranță două romane de unde ai multe de învățat despre relațiile de familie, despre a doua șansă, despre lucruri pe care nu ar fi trebuit să le faci, dar le-ai făcut și trebuie să te descurci, despre tine ca persoană neînțeleasă, aparent singură, fără perspectivă, despre dragoste, despre primul fior, despre iertare, acceptare, înțelegere și despre înțelepciune. Toți cei care vor citi aceste două cărți vor fi cu siguranță mult mai înțelepți și mai pregătiți să înfrunte propriile experiențe.

7) Sunteţi la început de drum. Cum vedeţi evoluţia editurii? A fost greu să puneţi pe picioare acest proiect?

Toate afacerile sunt greu de pus pe picioare, necesită investiție, timp nelimitat acordat și multă muncă. Văd pe viitor o evoluție într-un ritm sănătos, susținut, încet, dar bine.

8) Aveţi în plan să colaboraţi cu anumite bloguri pe viitor? Şi dacă da după ce criterii v-aţi ghida în alegerea lor?

Sigur, voi încerca să schimb totuși ceva, voi alege câte un blog pentru fiecare proiect viitor, având grijă să nu uit pe nimeni dintre cei care m-au ajutat.

Îi voi selecta pe cei sinceri în aprecierile lor, pe cei activi, muncitori și pe cei talentați. Sunt unii chiar talentați și care ar trebui să se apuce de scris.

9) Ce sfaturi recomandaţi celor care doresc să deschidă o editură în România?

De la a dori până la a o deschide este drum foarte lung. Sfatul meu în general pentru cei ce vor să deschidă ceva, orice, este să facă ce știu deja să facă. Dacă nu știu să facă nimic, să învețe, să muncească și apoi să facă ce au învățat.

10) Doriţi să adresaţi câteva cuvinte cumpărătorilor editurii Epica?

Abia ce am apărut pe piață cu cel de-al doilea titlu - Probabilitatea statistică de a te îndrăgosti la prima vedere, de Jennifer E. Smith și s-a și confirmat ce vă spuneam despre publicul meu pe care deja l-am remarcat: este cel mai inteligent și cel mai educat, și sunt foarte mândră de asta. Vă mulțumesc!

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates