.

26 March 2013

Recenzie: Casa de Vacanţă de Ambra Radaelli

Se poate ca numai o vară să schimbe lucrurile într-o familie? Silvia, Valeria şi Oria, trei surori care trăiesc în Milano, ajung să petreacă o lună împreună, în casa de vacanţă a familiei de la munte. Valeria, fără iubit, lucrează ca ilustratoare. Niciodată mulţumită, fuge tot timpul după prieteni şi happy hour,în speranţa că se va schimba ceva. I se iveşte o ocazie importantă la serviciu, dar nu profită de ea, are succes la bărbaţi,dar iubirea nu-i e împărtăşită.Silvia, 38 de ani, căsătorită, 2 copii, este profesoară de liceu, trăind o viaţă plictisitoare, plină de rutină. Oria, 45 de ani, sculptoriţă de succes ,genială,dar cu afecţiuni psihice, se află tot timpul sub sedative. Casa de vacanţă le va schimba vieţile,dezvăluindu-le întorsături de situaţie neaşteptate.

Cartea poate fi comandată AICI !

.............................................................................................................................

Mulţumesc Librăriei RAO pentru minunata oportunitate de a citi această carte deosebită!

Nu îmi vine să cred aşa ceva!!! Nu, nu nu nu şi categoric NU!!! Ce sa întâmplat cu voi oam….sau mai bine zis personaje de literatură beletristică!!! Aţi luat-o complet razna şi m-aţi făcut şi pe mine să mă alătur nebuniei efemere sper….

Ar fi cazul să încetez să mă mai cert cu personajele acestei cărţi şi să vă povestesc despre ce este vorba.

Trei surori Oria cea mai mare dintre ele în vârstă de 45 de ani, Silvia fata mijlocie în vârstă de 38 de ani şi Valeria cea mai mică dintre surori în vârstă de 30 de ani. Trei surori trei destine, care sunt unite printr-un singur loc şi anume Cartio. În acel orăşel rural se află casa lor de vacanţă unde mama lor şi-a dat ultima suflare.

Cartio este locul în care toată lumea se termină în opinia mea toată lumea celor trei surori ca să fiu mai precisă. Valeria iremediabil îndrăgostită de Pietro un bărbat pe care la cunoscut doar o singură dată şi cu care nu a avut ocazia să poarte o conversaţie, dar inima ei a fost luată de acest misterios bărbat. Silvia căsătorită cu Marcello mamă a doi copii o fată pe nume Alina şi un băiat pe nume Lele şi ca bonus această duduie mai are şi un amant!!! Oria este o artistă de succes considerată nebună sau cum îmi place mie să spun nu are toate ţiglele pe casă…

Aceştia sunt protagoniştii despre care vreau să vă vorbesc în această recenzie.
Fiecare are părţi pozitive şi negative dar parcă, Cartio reuşeşte să scoată tot ce e mai rău din aceste personaje simpatice.

Valeria este foarte ambiţioasă şi asta mi-a plăcut foarte mult la ea a plecat de acasă imediat ce a împlinit 18 ani şi până la vârsta de 30 de ani a muncit întruna pentru a avea o carieră pe placul ei şi a reuşit. Dacă pe plan profesional e un model de urmat pe plan sentimental este PRAF! Nu aşa se întâmplă întotdeauna Dumnezeu îţi dă într-o parte şi îţi ia din alta.

Cum am menţionat anterior Valeria este îndrăgostită de acest Pietro de la care aşteaptă cu DISPERARE un mesaj vorbesc foarte serios când spun disperare. Se impacientează mai rău decât o adolescentă şi pe lângă asta începe să îşi dea în cărţi (SERIOS?!) şi dacă nu v-am făcut încă să spuneţi WTF! Înainte de a-şi da în cărţi se duce şi la o vrăjitoare….cum  spuneam lucruri pro şi contra în legătură cu caracterul personajelor.

Silvia are un amant pe nume Angelo (ador numele!) nu sunt prea condamn o femeie dacă nu îi ieste fidelă soţului său în aceeaşi măsură în care are un motiv cum ar fi nu ştiu dacă şi el o înşală sau o neglijază atunci nu avem de ce să condamnăm, dar această duduie care mai are şi doi copii pe deasupra îşi înşală soţul pentru că sa plictisit! Da aţi citit bine sa plictisit de el….ok nu spun acum că
Marcello era vre-un super actor de-ţi picau ochii pe jos, dar era un bărbat de casă. Prefera să stea mai mult singur şi pierzând vremea cu televizorul decât să stea în preajma soţiei dar ce e rău în asta până la urmă omul mergea acasă nu prin alte paturi străine. Totuşi admit faptul că Silvia este foarte calmă şi stăpână pe situaţie atunci când anumite persoane tind să exagereze şi aici mă refer la Alina şi Oria, dar nu pierd vremea să vă povestec multitudinea scenelor făcute de cele două.

Oria este cea mai tare dintre toate, adică din punctul meu de vedere nu are defecte….ei poate că ar trebuii să-şi mai ţină gura câteodată, dar dacă nu poate atunci Dumnezeu cu mila! Este o fire foarte spontană şi vulcanică de multe ori, nu şti care e următorul pas dacă te ia la bătaie sau te pupă ceea ce mi-a plăcut mult de tot sinceră să fiu incertitudinea aceea pe care o trăiam alături de personajul în cauză era foarte plăcut. Din păcate datorită comportamentului extravertit aceasta a fost catalogată drept nebună şi a fost pusă să ia medicamente.

Alina este o adolescentă ATÂT de enervantă!!! Dacă aş fi putut să mă transform cumva într-unul din personajele acelea nu ştiu ce-i făceam!!! Este atât de fandosită şi de imatură şi de stupidă….mă calmez…..

Bun…..ea îl place pe băiatul acesta Angelo care e genul acela de adolescent în care urlă hormonii!
Dar ce să şi faci. Trecând peste acest aspect, Alina este topită după el ca o îngheţată băgată în cuptorul încins la 180`C (interesting nu?) da păi cam aşa stau lucrurile. Îşi chinuie fratele mai mic reproşându-i întruna cât de gras este şi cât de superioară este ea….din păcate Lele nu spune nimic ci mai mult suferă în tăcere şi o lasă să-şi răstoarne sacul cu insulte asupra lui. Sinceră să fiu am crezut că toate personajele au câte o calitate şi chiar am sperat ca Alina să se afle printre ele, dar din păcate nu este aşa…îmi vine să….

INSPIRĂ, EXPIRĂ, INSPIRĂ, EXPIRĂ,

Mă scuzaţi, dar nu suport genul acesta de persoane…per total este o carte extraordinară, care te va face să o iubeşti şi să o urăşti în acelaşi timp. Evocările întâlnite pe parcursul povestirii sunt de-a dreptul senzaţionale şi te fac şi mai curios în legătură cu acest loc numit Cartio. Sunt convinsă că unii dintre voi dacă nu marea majoritate vor remarca anumite asemănări cu personajele mai sus menţionate fie că este măcar o calitate sau măcar un defect.

Recomand această carte cu o mare căldură, care sper că va topi frigul acesta deranjant!