Social Icons

.

05 May 2013

Noul meu hobby psihologia practică!

Hello my dear Shatterings! De câteva luni am un nou hobby, pe care aş dori să-l împărtăşesc cu voi, am început să fiu dependentă de cărţile de psihologie practică. Este foarte greu să citeşti o asemenea carte, mai ales dacă ai o imaginaţie care nu poate fi controlată! Mi-a luat foarte mult ca să-mi fac imaginaţie să ia o pauză şi să îmi pun neuronii în funcţiune pentru a putea înţelege până în cele mai mici detalii cartea respectivă şi......pot spune că a mers, dar nu din prima:))

Mai jos v-ă las cărţile citite v-ă las mai jos o listă cu, cărţile de psihologie practică, pe care le-am citit şi care chiar m-au ajutat foarte mult, dar voi face o paranteză după fiecare carte şi o să explic cum m-a marcat cartea respectivă.

François Lelord şi Cristophe André îşi propun, printr-o scurtă incursiune prin labirintul personalităţilor dificile, să contureze nu doar trăsăturile acestora, ci şi recomandări şi sfaturi privind atitudinea şi comportamentul nostru faţă de acele persoane dificile care ne pot însoţi pe orice drum: un soţ prea gelos, o mamă prea neliniştită şi îngrijorată, un şef prea autoritar şi dur, o iubită prea dependentă, un coleg tipicar...
Autorii propun şi o serie de teste prin care cititorul îşi poate cunoaşte latura dificilă a personalităţii: este ea histrionică, depresivă sau evitantă? Sau, este ea narcisică, pasiv-agresivă sau impulsivă? Răspunsul poate fi aflat după parcurgerea paginilor şi a testelor acestui "mic ghid de comportament".







Cuprins
Cuvânt înainte
I Personalităţile anxioase
II Personalităţile paranoice
III Personalităţile histrionice
IV Personalităţile obsesionale
V Personalităţile narcisice
VI Personalităţile schizoide
VII Comportamentele de Tip A
VIII Personalităţile depresive
IX Personalităţile dependente
X Personalităţile pasiv-agresive
XI Personalităţile evitante
XII Şi celelalte personalităţi?
XIII Originile personalităţilor dificile
XIV Teorii şi modele ale personalităţii


Concluzie
Personalităţile dificile şi schimbarea
Bibliografie comentată

Prima carte citită de mine a fost "Cum să ne purtăm cu personalităţile dificile" am ales să citesc această carte pentru că sunt înconjurată de oameni foarte dificili, care nu prea înţeleg că eu nu îmi doresc să particip la prostiile lor, dar în fine asta contează mai puţin. Am hotărât să citesc această carte, în primul rând pentru că mi-a fost recomandată de Theo, defapt toate mi-au fost recomandate de ea dar nu contează:)). M-am gândit că după ce voi citi această carte poate îmi voi da seama cum să-mi tratez colegii, dar şi persoanele apropiate mie şi adevărul este că a făcut mai mult de atât! După ce am citit-o am fost într-o stare de amorţeală psihică atât de plăcută de parcă luasem droguri ciudat, dar adevărat aşa mă simţeam. M-a făcut să mă înţeleg, să-mi dau seama ce personalitate am şi ce personalităţi există. M-a făcut să mă gândesc la foarte multe lucruri, dar în principal mi-a deschis apetitul pentru cărţile de psihologie practică.

Atunci când nu ne iubim, când nu ne stimăm, nu suntem fericiţi. Ne îndoim de noi înşine, facem rareori alegeri bune în viaţă, ne simţim vulnerabili în calea obstacolelor, a dificultăţilor.
Şi totuşi, nimic nu este pentru totdeauna pierdut... Această carte vă permite să vă cunoaşteţi mai bine, să faceţi un bilanţ personal al concepţiei despre sine, a imaginii de sine, a iubirii de sine. Ea vă oferă şi recomandări, soluţii, pentru a înţelege cum se clădeşte, încă din copilărie, stima de sine, cum se dezvoltă în adolescenţă şi cum vă influenţează ea viaţa sentimentală, profesia, relaţiile cu ceilalţi.
Ca şi în "Cum să ne purtăm cu personalităţile dificile", cei doi autori – Christophe André şi François Lelord – , psihiatri şi psihoterapeuţi, vă propun soluţii terapeutice şi practice pentru a vă ajuta să trăiţi într-o mai bună armonie cu voi înşivă... şi cu ceilalţi.
Veţi afla, prin chestionarele prezentate în carte, cât de mult vă iubiţi şi cum vă puteţi schimba stima de sine în funcţie de nivelul prea scăzut sau prea ridicat al acesteia. Drum bun în călătoria spre universul interior al stimei de sine!



Nu pot spune prea multe despre această carte, adică m-a ajutat cât de cât să mă respect mai mult, să-mi dau seama de hibele psihologice, pe care le aveam, să mă împac cu mine şi cu defectele mele, să mă accept aşa cum sunt. Mi-aş fi dorit poate să fie altfel structurată, dar în rest nimic de comentat şi-a atins scopul.

Încrederea în sine este un atu indispensabil în faţa încercărilor şi dificultăţilor cotidiene, într-o societate în care înving cei combativi. Ea îţi oferă un sentiment de siguranţă interioară, indispensabil pentru a reuşi, şi de a te simţi bine.
Cunoştinţele şi recomandările practice din această carte, bazate pe teoriile psihologice cele mai noi, îţi oferă următoarele posibilităţi:
• să îţi exprimi mai bine ideile şi sentimentele şi să acţionezi în acord cu ele;
• să îţi eliberezi mintea de gândurile care îţi deformează perceperea realităţii şi te conduc la eşec;
• să te eliberezi de emoţiile negative, atât de neplăcute;
• să transmiţi sentimentul de încredere în sine şi celor apropiaţi.
De acelaşi autor, la Editura Trei a mai apărut şi Cum să spui nu. Acasă, la serviciu, prietenilor, în viaţa de zi cu zi.



Ultima carte care m-a lăsat fără cuvinte. A fost atât de bine structurată încât nu am ce să comentez. Capitolele au fost echilibrate perfect, scrierea relativ uşoară, nu ştiu dacă a fost din cauză că mai citisem două cărţi psihologice, sau a fost alt motiv, dar mi-a plăcut enorm această carte. Mai presus de subiectul principal, care constă în a te face să realizezi că nu numai tu ai trac în faţa altor persoane, nu numai tu eşti lipsit de iniţiativă în anumite situaţii. Te face să înţelegi situaţiile altor persoane, care puteau fi ale tale până la urmă. Te provoacă să-ţi depăşeşti limitele şi pentru asta îi dau 10 stele acestei cărţi dacă aş putea:))

2 comments:

  1. :)) sa sti ca inainte sa citesc nu prea aveam mai deloc rabdare, dar am invatat sa am:D

    ReplyDelete

 
 
Blogger Templates