Social Icons

.

01 March 2014

Recenzie Seniori si Doamne ( Lumea Disc# 14) de Terry Pratchett


                                                                      Recenzie: 
                                             Seniori si Doamne ( Lumea Disc# 14) 
                                                        de Terry Pratchett




CARTE DE BUZUNAR

Domeniu de editare: fantasy
ISBN: 9786068251097
Nr. Pagini: 352
Aparitie: 25.11.2013

                                                               
Descriere:

Vrajitoarele s-au intors- dar de data asta nu se mai multumesc cu dinti...

Buna Batevreme si minusculul ei sobor se confrunta cu elfi adevarati. E noaptea miezului de vara. Dar nu-i vreme de visat...
Include gama completa e pitici, vrajitori, troli, calusari si un urangutan.
Plus hai-frunza-verde pe saturate si sange peste tot.

"Terry Pratchett a devenit el insusi un gen literar." The Bookseller

*Această carte mi-a fost oferită de Editura Rao pentru recenzie. Mulţumesc!


Aceasta poate fi comandată aici.


Recenzie:


Nu mi-a fost foarte uşor să înţeleg această poveste de la bun început, datorită faptului că nu am citit şi restul seriei...

Iar, acum... UNDE AI FOST  "LUMEA DISC" ŞI DE CE NU AM AVUT PLĂCEREA SĂ TE CITESC ÎNCĂ DIN COPILĂRIE?! Pentru că daţi-mi voie să vă spun că Terry Pratchett este unul dintre scriitoriii cu cea mai frumoasa si inventivă imaginaţie. Cărţile lui au apărut cu mult timp înaintea lui "Harry Potter", aşa încât, personajele lui nu se folosesc de magia întunecată precum Cap-de-Mort, sau pur şi simplu de magie precum Harry Potter & Co. Acest lucru nu înseamnă că personajele din interiorul acestei serii nu pot să o folosească, nicidecum... doar că aleg să nu o facă, în plus şi restul personajelor sunt foarte bine structurate, iar lumea în care acestea există este complet diferită de alte 'lumi' pe care le-aţi mai 'vizitat', aici veţi găsi troli, elfi, vânători deghizaţi în blănuri de animale, chestii oribile din Lumile Subterane, Omul Lung, etc. Lumea descrisă împreună cu personajele bine construite, reuşesc să-l propulseze pe Sir Terry Pratchett ca fiind unul dintre predecesorii lui J.K.Rowling, dar, in niciun caz mai prejos decât aceasta şi scriitura ea.

Buna Batevreme a apărut pentru prima dată în "Magie de Ambe Sexe". În "Stranii Surate", ea a devenit şefa neoficială a unui grupuscul alcătuit din Ţaţa Ogg, cea relaxată şi frecvent măritată. şi Magrat, tinerica cu nasul roşu şi părul încâlcit, care se-nduioşează când vede picături de ploaie, trandafiri şi mustăţi de pisoi.

Şi ceea ce s-a întâmplat a fost o istorie nu lipsită de asemănări cu o piesă despre un rege scoţian, iar la sfârşit, Verence al doilea s-a incoronat ca rege al ţărişoarei muntoase şi împădurite, Lancre.

Dacă regulile s-ar fi respectat, acest lucru nu ar fi trebuit să se întâmple, fiindcă el nu era moştenitorul propriu-zis, dar vrăjitoarelor li se păruse că el era cel mai bun pentru slujba asta şi, după cum se zice, totul e bine când se termină cu bine. Şi s-a terminat cu o foarte ezitantă Înţelegere între Magrat şi Verence... foarte, foarte ezitantă, de fapt, fiindcă ambii erau atât de sfioşi, încât uitau imediat ce ar fi vrut să-i spună celuilalt de îndată ce se vedeau, şi de fiecare dată când vreunul reuşea să  deschidă gura, celălalt înţelegea pe dos şi se supăra, iar amândoi pierdeau o groază de vreme întrebându-se ce gândeşte celălalt- asemenea unei iubiri sau ceva aproape la fel....

Aş vrea să vă dezvălui mai mult din această poveste, dar cred cu sinceritate că magia lecturii (dacă veţi în calcul posibilitatea de a o lectura) s-ar spulbera, iar această poveste merită citită cu atenţie...

Naraţiunea se realizează de la persoana întâi de un narator omniscient şi omniprezent, în stilul poveştilor clasice, care încep din ce în ce mai mult să fie ignorate şi înlocuite cu noi genuri literare- nu cred că această înlocuire este atât de teribilă, dar în timp ce lecturam acest volum, am realizat, că în ultimul timp am citit foarte mult YA si Na- şi pur şi simplu am uitat de magia cuvintelor povestite în stilul unui autor de acest gen. Am uitat entuziasmul de copil emoţionat şi cu sufletul la gura, aşteptând cu nerăbadare pentru a afla mai multe despre Buna Batevreme şi Magrat. Aventurile lor, dar şi al celorlalte personaje , precum Jason Ogg, Ridcully şi Casanunda...

Am uitat de magia unor cuvinte simple, dar care reuşesc să-ţi atragă atenţia imediat, încă de la prima pagină, cu lecţii subtile oferite prin intermediul unor sfaturi şi întâmplări amuzante şi inocente...

Verdict Final- recomand această carte tuturor fanilor unei poveşti încurcate şi plină de întâmplări haioase ale celor trei vrăjitoare şi a lumii lor disc. O poveste ce va readuce la suprafaţă copilul din voi...
Iar pentru cei care nu aţi citit niciodată (până în acest moment) o opera a  lui Sir Terry Prachett, atunci vă recomand cu căldură să puneţi mâna pe cel mai apropiat exemplar de lângă voi şi să-l cititţi! Nu veţi regreta!

Nota mea: 6/5.

Citate:

" - Caraghioasă chestie, zise el. Nici măcar nu-mi amintesc cum o chema. Ha! Alerga mai repede decât calul...

- În genunchi şi dă-ncoace!
Diligenţa se opri, hurducăind.
Ridcully  deschise un ochi.
-Ce-a fost asta? întrebă el.
Ponder se trezi din reveria lui cu buze ca pâraiele de munte şi privi pe geam.
-Cred, zise el, că e un tâlhar foarte mic."

"Găsi acolo mai multe sute de oameni adunaţi roată şi, mai la margine, pe Ţaţa Ogg, adâncită în gânduri.
-Ce se-ntâmplă Ţaţă ?
-Ţaţa se întoarse.
-Hopa, scuze! N-am auzit onorul, zise ea. Ţi-aş face o reverenţă, dar mă dor picioarele.
Magrat privi pe lângă ea la cela două siluete aşezate din cerc.
-Ce fac acolo?
-Concurs de privit.
-Dar se uită la cer!
- A naibii să fie fata aia, Diamanda! A făcut-o pe Esme să se-ntreacă la privit de soare, zise Ţaţa Ogg, Fără întors ochii, fără clipit.
De când stau aşa?
-De vreo oră, zise Ţaşa Ogg, abătută."

"-Mie-mi convine, domnişoară, aşa o să am după-amiezile de miercuri libere, zise Shawn,dar de fapt voiam doar să spun că tre' să m-aşteptaţi o clipă, până ma duc la sala de arme, să-mi iau trompeta pentru onor.
-Nu avem nevoie de onor, foarte mulţumesc.
-Dar trebuie să vi se dea onorul, domnişoară!
-Dacă dorim trompete, îmi iau singură, mersi!
-Da, domnişoară.
-Domnişoară şi mai cum?
-Domnişoară regină!
-Vezi să nu mai  uiţi!" 


"-Îmi amintesc de o poveste, continuă Ridcully, în care erau doi copii şi care s-au pierdut prin codru şi-au venit o grămadă de păsărele şi i-au acoperit cu frunze.
În voce i se simţea speranţa, ca un vârf de condur  ce se iţeşte de sub o crinolină.
-Da, ăsta-i genul de idioţenie care i-ar trece unei păsări prin cap, zise Buna. Îşi masă fruntea. Ea o face. E un truc elfesc. Rătăceşte călătorii. Îmi îmbrobodeşte mintea. Chiar mintea mea. O, e tare bună! Ne face să mergem unde vrea ea. Ne face să ne-nvârtim în cerc. Îmi face asta mie.
-Poate ai altceva la care să te gândeşti, zise Ridcully, care nu mai renunţase încă la speranţă.
-Normal că mă gândesc la altceva, cu tine care cazi grămadă tot timpul şi spui numai prostii, zise Buna."

1 comment:

  1. Vreau si eu sa citesc aceasta carte, pare atat de draguta.

    ReplyDelete

 
 
Blogger Templates