Social Icons

.

24 July 2014

Altfel de îngeri - Lili St. Crow (recenzie)


Autor: Lili St. Crow
Traducere: Alexandra Muşat   
Editura: LEDA
Apariţie: 2011
Număr pagini: 352



DRU ANDERSON



Nimeni nu îi poate spune ce să facă.

NU SE TEME DE ÎNTUNERIC, DEŞI AR TREBUI.

Lumea Reală e un loc înspăimântător. Întrebaţi-o despre asta pe Dru Anderson, o fată dură care a pus la pământ un număr destul de mare de tipi răi. E înarmată, periculoasă, şi gata să lupte mai întâi şi abia pe urmă să stea la discuţii. Aşa că o să dureze ceva timp până să-şi dea seama în cine se poate încrede. Dru Anderson a fost dintotdeauna o „ciudată”, călătorind dintr-un oraş în altul împreună cu tatăl ei pentru a vâna lucrurile care mişună şi te atacă în noapte. E o viaţă stranie, dar plăcută — totul însă se schimbă într-un oraş prăpădit şi îngropat în zăpadă din Dakota, când un zombi flămând dă buzna în casă spărgând uşa de la bucătărie. Singură, îngrozită şi simţindu-se ca prinsă în cursă, Dru va trebui să-şi pună mintea la contribuţie şi să se folosească de toată pregătirea ei pentru a rămâne în viaţă. Monştrii s-au hotărât să plece şi ei la vânătoare — şi de data asta, Dru e pe meniul lor. Şansele de supravieţuire? Aproape nule. Dacă Dru nu poate rezista până la ivirea zorilor, atunci jocul e pierdut…

„Întunecată, periculoasă, sexy! Dru Anderson este o nouă eroină dură, a cărei poveste o veţi citi dintr-o suflare.” — RICHELLE MEAD, AUTOAREA BESTSELLERULUI ACADEMIA VAMPIRILOR

Gândurile mele (Andreea):

Hey, dragilor, am revenit cu o nouă recenzie. Probabil că majoritatea dintre voi aţi citit-o deja şi v-aţi cam săturat să tot daţi peste atâtea recenzii. Sau poate că nu. Consider că o părere în plus nu strică, dacă n-aţi pus încă mâna pe ea.

Deci, să nu o mai lălăim atât şi să purcedem! :D

Trebuie să recunosc că, deşi mi-am dorit mult această carte, începutul m-a cam plictisit, luându-mi ceva mai mult să o termin decât de obicei. Mă bucur că n-am renunţat şi am continuat să o citesc.
 
"A fronte praecipitium, a tergo lupi."

Cartea debutează cu povestea unei puştoaice de şaisprezece ani, aparent normală, Dru Anderson, care trăieşte împreună cu tatăl ei, singura rudă rămasă în viaţă. Până aici, totul pare destul de banal, dar nu este chiar aşa.

"Odată ce Lumea Reală îşi înfinge colţii în tine, e greu să te întorci la programul obişnuit de zi cu zi."

Tatăl ei este, mai degrabă, era un vânător de fiinţe supranaturale. Sigur vă întrebaţi de ce am schimbat imediat timpul verbului, nu-i aşa? Păi, să vă lămuresc puţin atunci. Dwight Anderson va fi transformat într-un zombie, chiar de creatura pe care el o vâna de multă vreme şi va încerca să-şi omoare propria fiică.

"No problem. First one's free."

Dru trebuie să gândească fiecare mişcare pe o va face pentru a scăpa cu viaţă, fiind nevoită să-şi omoare tatăl sau ce mai rămăsese din acesta.
 
“Why can't I have a normal girlfriend?" he asked the air over his head. "I finally meet someone I like and she turns out to be crazy.” (Graves) 

Puştoaica fuge de acasă şi, ajutată de colegul ei de clasă, Graves, ajunge să stea într-un mall alături de el. Dar, când "prietenul" ei este muşcat de un vârcolac şi acesta se vede aruncat în mrejele Lumii Reale, nu mai este nicio cale de întoarcere. Absolut niciuna.

"I don't need an invitation to step over your threshold." (Cristophe)

Dru vrea doar să ştie ce s-a întâmplat cu tatăl ei, dar, ceea ce află, o conduce la ceva ce nu şi-ar fi putut imagina vreodată. Nici ea nu este ceea ce pare a fi...

Oare ce fel de "creatură" este Dru? Dar prietenul ei? Se va transforma acesta, oare, într-un vârcolac? Vor reuşi cei doi să afle ce s-a întâmplat cu tatăl ei?

Vom trăi citi şi vom vedea afla!

Personajele

Dru Anderson este o tânără cu puteri paranormale, ce încearcă să pară puternică, chiar dacă toti cei pe care-i iubeşte, mor o părăsesc, iar creaturile ce mişună noaptea îi pândesc fiecare pas. Puştoaica a fost asemănată de multe ori cu Rose Hathaway din "Academia vampirilor", dar, spre deosebire de ea, Dru îşi gândeşte fiecare mişcare înainte de a actiona. Iar când o face, ai face bine să te fereşti din calea ei. Tânăra duce lipsă de prieteni din cauză că ea şi tatăl ei călătoresc dintr-un oraş în altul pentru a vâna creaturile nopţii.

Graves este un puştan "orfan" de aceeaşi vârstă cu Dru, fiind colegi de clasă. În ciuda vestimentaţiei sale goth, acesta este un tip foarte isteţ, care doreşte să fie profesor universitar de fizică. Graves devine, într-un timp scurt, un prieten adevărat pentru Dru. Deşi e speriat de toate aceste "lucruri" ciudate, cât şi de ceea ce a devenit, acesta rămâne alături de fată. Este un tip curajos!


Christophe Reynard. "Mere cu scorţişoară!" (o să vedeţi la ce mă refer, dacă citiţi cartea ;) ) Acesta este un djamphir - rezultatul uniunii dintre o femeie umană şi un nosferatu (vampir). Deşi pare de aceeaşi vârstă cu Dru si Graves, acesta ştie mult mai multe decat spune. Chris este genul de tip misterios, arogant şi sexi, care dă pe spate orice persoană de gen feminin. Acesta încearcă să-i ajute pe cei doi, în special pe Dru, să lupte împotriva întunericului.

Dwight Anderson, tatăl lui Dru, este un vânător amator de fiinţe supranaturale. De când soţia lui a murit, acesta lipseşte din ce în ce mai mult de acasă pentru a vâna monştrii ce mişună noaptea, lăsându-şi fiica în grija mamei sale sau a altor vânători.


Nota mea: 4/5





12 comments:

  1. Super recenzie! Eu am citit-o și mi-a plăcut :D, dar n-am avut timp să continui povestea, deși am celelalte două volume. Mi-a plăcut mult de Dru și de Graves, cât despre Christophe, nu prea știu ce să zic. N-a fost o prezență constantă în carte, dar aștept să văd cum se dezvoltă relația lui cu Dru în următoarele cărți :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult! :D Ai face bine sa te apuci de continuare. Iti garantez ca urmatorul volum te va captiva total! ;)

      Delete
  2. Dru mi-a câștigat deja simpatia. Pare genul de eroină de la care nu știi exact la ce să te aștepți, care te surprinde. Și Graves e un personaj atractiv :-D.

    ReplyDelete
  3. Cartea e geniala. Sunt multi care spun ca e o copie a cartii AV, dar nu e deloc asa. Dru nici mcar nu seamana cu Rose si Christophe e muult mai simpatic. decat Dimitri(parerea mea).Desi nu-mi place scortisoara, in aceasta serie am inceput sa iubesc acest miros si parca povestea prinde viata cand apare el. Am citit si celalte 2 volume si acum il astept pe a 4-lea, care sper sa se traduca...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu mi s-a parut nicio clipa, cat timp am citit, ca aceasta serie ar fi o copie dupa seria AV. Probabil ca cei care spun asta, nici macar nu s-au deranjat sa le citeasca.
      Si eu astept continuarea, care se cam lasa asteptata..

      Delete
  4. Sunt curioasa daca Dru o sa reuseasca sa o detroneze pe Georgina in topul personal al eroinelor cu puteri supranaturale preferate. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIncer, nu stiu ce sa spun. Deocamdata, n-am citit seria ce o are protagonista pe Georgina. :)

      Delete
  5. Alta carte interesanta pe care eu nu am citit-o.

    ReplyDelete
  6. Interesanta povestea, chiar nu m-as fi asteptat sa ma atraga.

    ReplyDelete
  7. N-am citit-o inca, dar pare interesanta :)

    ReplyDelete
  8. Nu stiu daca e chiar genul meu, dar as incerca.

    ReplyDelete

 
 
Blogger Templates