"Încă o dorinţă"- Andres (recenzie)

Autor: Andres (Andreea Ban)
Apariţie: 2014
Pagini: 269
Formate disponibile: epub, mobi, pdf

O lectură uşoară, agreabilă, incitantă. O carte ce răspândeşte, cumva, prin filele ei, un aer de destin.

Ana, prietenele ei şi personajele masculine care li se alătură acestora pe parcurs conturează, de fapt, o poveste de viaţă, ţesută simplu şi captivant prin toate gândurile, replicile vii şi întâmplările aproape incredibile prin care trec cu toţii.

Multă dragoste, coincidenţe frumoase sau dureroase, un eveniment foarte nefericit urmat îndeaproape de un accident, suferinţa şi rătăcirea aduse de moartea celui iubit, întâlniri spectaculoase, dorinţe şi speranţe nerostite, o căutare neobosită a iubirii şi nenumăratele întrebări, mai mult retorice, care o însoţesc, locuri exotice, iar apoi Bucureştiul cu nopţile lui seducătoare — toate sunt parte din acest roman ce se remarcă în special prin spiritul lui antrenant şi prin caracterul real al întâmplărilor. O carte plină de surprize, la fel ca viaţa însăşi!

Gândurile mele

După lupte seculare, revin şi eu cu o nouă recenzie. Am vaga impresie că a trecut o veşnicie de când mi-am aşternut ultima oară pe hârtie gândurile, doar din pură plăcere, în privinţa unei activităţi ce a devenit o parte din mine. Nu pot să nu observ că anul acesta am dat-o mai mult în lecturarea autorilor români contemporani şi chestia asta mă bucură enorm. Prevăd că o s-o cam ţin tot anul aşa. Cel puţin, asta sper.

Înainte să încep, aş dori să-i mulţumesc Andreei Ban (Andres) pentru şansa de a citi această carte, mai bine zis, acest cocktail de dorinţe ce aşteptau nerăbdătoare să dea pe dinafară încă de la primele pagini!

Această lectură nu este una oarecare, ci, mai degrabă, este ceva ce simţi, ce trăieşti sincer alături de personajele atât de realiste ce ne sunt prezentate prin intermediul acestei poveşti contrastante de viaţă. Cartea este o dorinţă ce se vrea împlinită printre altele nesfârşite ce-şi aşteaptă cuminţi şi entuziasmate rândul. Este o gură de aer proaspăt ce-ţi transmite energie şi un amalgam de emoţii şi fiori dulci-acrişori din creştetul capului până-n vârful picioarelor.

Cu ajutorul cuvintelor frumos creionate pe fiecare pagină citită, autoarea ne arată că nu este niciodată târziu pentru ca o dorinţă de-a noastră să se îndeplinească, indiferent de cât timp suntem nevoiţi să aşteptăm, indiferent de cât de lung este drumul parcurs. Nu este niciodată târziu să mai sperăm pentru o minune, chiar dacă, până la acea clipă, credeai că totul se va nărui. Soarele va răsări şi pe strada noastră. Trebuie doar să aşteptăm momentul şi să avem mare grijă să nu-l pierdem.

"A te plimba singură prin viaţă e o provocare, înseamnă uneori adrenalină şi surprize la tot pasul, dar a fi cu cineva înseamnă mai mult. Şi a fi cu omul potrivit înseamnă totul. Dar cum să-ţi dai seama care e „omul potrivit“? Cine poate spune cu mâna pe inimă că persoana lângă care ţi-ai petrecut ultimele ore, ultimele două luni, ultimii patru sau chiar nouă ani o să fie şi cel care-ţi va rămâne alături pentru totdeauna? Nimeni n-are o asemenea garanţie."

Acest cocktail de emoţii, nostalgii şi sentimente contradictorii ne aduce faţă în faţă cu cele mai importante valori pe care ni le putea da Dumnezeu, valori ce, uneori, nu le apreciem aşa cum ar trebui, luându-le chiar în derâdere: iubirea, familia, prietenia. Prin prisma Anei, eroina cărţii, dar şi prin cea a prietenelor ei, înţelegem cât este de important ceea ce avem sau am putea avea, dacă lăsăm negativismul la o parte şi ne bucurăm sincer, fără nicio răutate, de lucrurile care contează cu adevărat.

Povestea o are în prim plan pe Ana Casian, o tânără ambiţioasă şi visătoare, care se dedică trup şi suflet carierei ei de PR. Totuşi, într-o dimineaţă, se trezeşte că reflexia femeii ce o priveşte din oglindă nu este a ei, ci a altei persoane. Aşa că, după mai bine de doi ani de muncă asiduă, aceasta este foarte determinată să ia o pauză în care să uite de toate şi să se relaxeze aşa cum merită. Nu se mai simte în stare de absolut nimic, are nevoie de linişte, are nevoie să se regăsească, altfel va înnebuni datorită monotoniei de zi cu zi, dacă o ţine tot aşa. Are nevoie să deschidă un nou capitol în viaţa ei, un capitol pe care să-l trăiască la intensitate maximă!

"Respiră adânc şi porni în călătoria numită astăzi-e-prima-zi-din-restul-vieţii."

Numai stă pe gânduri şi se duce imediat la şefa ei, cerându-i un concediu destul de lung, dar Valeria nu este cu niciun chip de acord. Fata noastră nu se lasă mai prejos şi decide că a venit momentul să-şi dea demisia şi să plece fără a mai privi în urmă, părându-i totodată rău că o lasă în ghearele scorpiei pe Mara, colega ei de breaslă.

"Dincolo de dragoste suntem noi, femeile şi bărbaţii. O alăturare de simplu şi complicat. Dac-am fi toţi simpli, poate că s-ar pierde farmecul. Cândva, în trecut, totul era simplu şi totuşi complicat. Însă, oricum ar fi, dragostea e frumoasă. Noi o facem să fie frumoasă. Uneori, ne lipseşte şi plângem, ne întristăm, suntem ca nişte frunze moarte ce cad şi acoperă pământul. Apoi, dragostea se întoarce şi ne înseninăm odată cu ea. Primăvara iubirii ne înfloreşte în suflet. Poate că acesta este echilibrul. Simplu şi complicat. Dragoste şi suferinţă. Noi şi ei. Femeile şi bărbaţii. Femeile şi dragostea."

Înainte de a pleca în vacanţă, Ana îşi anunţă prietenele şi îşi promite că, după ce va reveni înapoi acasă, o să fie prezentă sută la sută la fiecare întâlnire de-a lor. După numai câteva ore, tânăra se trezeşte visând la nişte "ochi cenuşii" în drum spre Bora-Bora. Crezând că zilele vor trece greu şi singure pe lângă ea, Ana este surprinsă de cât de repede se schimbă treaba atunci când îl întâlneşte pe "ochi cenuşii" în persoană. Şi ce mai deţinător al acestor ochi! Alături de acesta, care, se pare că este şi el român, dar stabilit în SUA, petrece momente de neuitat, iar dragostea nu ezită să bată şi la uşa lor. Zilele trec rapid şi totul se spulberă când Bryan o anunţă că trebuie să plece.

"Acestea sunt momentele în care-ți dorești să nu exiști, în care nimic nu mai are sens. Totul se întunecă și tu devii un punct mic și dureros din univers."

Fiecare se reîntoarce acasă cu speranţele năruite, cel puţin cele ale Anei, care şi-ar fi dorit ceva mai mult, nu doar o simplă aventură. Tinerei îi este greu să uite tot ceea ce a trăit în săptămânile petrecute în preajma lui Bryan, iar faptul că scorpia de fostă şefă a mai dat-o şi în judecată, i-a pus capac. Totuşi, cu ajutorul Giuliei, una dintre prietenele sale, care mai este şi avocată pe deasupra, reuşeşte să aibă câştig de cauză. În urma acestui proces, Ana se alege cu un nou pretendent, avocat şi el. Atât ea, cât şi Victor, se vor pierde în mrejele unei noi iubiri, dar (mereu trebuie să existe unul!) nici n-a început bine, că s-a şi terminat.

"...am crezut mereu că pot avea totul, că pot avea succes și iubire, că trebuie doar să-mi doresc îndeajuns, însă nu iese mereu cum vrem noi. Iar la capitolul iubire sunt repetentă, nu voi trece în veci clasa."

Bineînţeles că povestea nu se încheie aici! După cele două aşa-zise "eşecuri amoroase", Ana va avea parte de multe alte peripeţii şi aventuri neprevăzute, unele plăcute, altele cam şocante, alături de bunele ei prietene. Cei doi bărbaţi din viaţa ei vor reveni şi, numai dacă citiţi, veţi afla dacă fata noastră va rămâne cu vreunul dintre ei sau va merge mai departe. Vom cunoaşte noi personaje şi pe Ana transformată într-un micuţ Cupidon, ce împrăştie fericire şi iubire printre cuplurile ce apar la orizont.

"Uneori, e mult mai bine să nu știi totul, pare mai aproape de ceea ce ne dorim de fapt. E scurtă perioada în care ne amăgim, în care putem spera că avem idealul. Mai târziu, nu se știe."

Ceea ce mi-a plăcut foarte mult la acest roman, a fost relaţia dintre Ana şi prietenele ei: Giulia, Daria, Lisa şi Simy. Pe aceste tinere, pe aceste cinci femei total diferite ca şi caracter, care au crescut împreună ani buni din viaţă, le leagă o prietenie atât de puternică, atât de profundă, cum rar îţi este dat să întâlneşti. Este genul acela de legătură pe care n-ai cum să nu fi gelos şi ţi-ai dori să ai şi tu parte de ea. Sprijin necondiţionat. Bătăi de cap năbădăioase. Seri faine petrecute cu fetele. Certuri ce te cam enervează, dacă tu eşti cea vizată, datorită unei decizii greşite pe care ai luat-o şi care credeai că o să-ţi facă bine, dar care-ţi demonstrează încă o dată că prietenii sunt întotdeauna lângă tine pentru a-ţi arăta calea corectă, atunci când te abaţi de la drum. Ce altceva ţi-ai mai putea dori de la asemenea prietene care, chiar dacă au şi ele vieţile lor simple şi, totodată, complicate, îşi găsesc mereu un timp şi pentru tine?

Un alt aspect pe care l-am apreciat a fost simplitatea scriiturii care a decurs natural, fără înflorituri şi fără chestii prea complicate. Lectura a decurs atât de uşor şi de rapid, de parcă erai chiar şi tu prezent în carte, fiind părtaş la poveştile de viaţă ale personajelor.

Vă recomand Încă o dorinţă, deoarece ne arată că, oricât de tare ne-ar lovi soarta, la un moment dat, lucrurile se vor aranja şi pentru noi. În bine sau în rău, asta depinde doar de noi, de acţiunile prezente pe care ni le asumăm. Dar să nu uităm că, din când în când, trebuie să ne lăsăm puţin influenţaţi şi de cei din jur pentru a nu ne pierde pe drumul greşit.

În plus, ideea acestui proiect care are în vizor micuţele suflete ale României, viitorul, mi se pare originală şi de apreciat, un act de speranţă pentru ceva mai bun în ţara asta. Felicitări Andreea şi felicitări celor care te-au ajutat şi sprijinit pe calea aceasta!!

Nota mea: 5/5

Puteţi afla mai multe despre acest proiect şi despre autoare aici şi aici!