Social Icons

.

11 July 2015

Review: Fata din Tren de Paula Hawkins


http://www.edituratrei.ro/product.php/Paula%20Hawkins%20Fata%20din%20tren/2769/

FATA DIN TREN
Palua Hawkins

Titlu original: The Girl on the Train
Apariție în Mai 2015 la Editura TREI
Tip copertă: Paperback cu supracopertă
Număr de pagini: 408
Gen: Mystery&Thriller/Ficțiune
Sinopsis:

Rachel merge în fiecare dimineaţă cu acelaşi tren. Ştie că va aştepta la acelaşi semnal defect, timp în care va urmări ritualul de dimineaţă al unui cuplu ce locuieşte într-o casă de lângă calea ferată.
I-a botezat „Jess şi Jason" şi viaţa lor i se pare perfectă.

Până când într-o zi vede ceva ce o şochează.
Totul se schimbă şi Rachel are şansa de a lua parte la vieţile pe care le-a observat doar de pe margine.

Păreri:

  "Misterios şi pasionant – Fata din tren este un thriller de prima mână, care te face dependent de viciul cititului. -- S.J. Watson, autorul bestsellerului Înainte să adorm.

 "Fata din tren este un roman de suspans remarcabil. M-a ţinut treaz o noapte întreagă." - Stephen King

 "Cu siguranţă va atrage nenumăraţi fani înrăiţi!" - The New York Times

 "Precum trenul care o poartă pe Rachel în fiecare zi, povestea şerpuieşte printre vieţile anoste din suburbiile Londrei, iar cititorii o vor urmări cu sufletul la gură." - The Boston Globe

 "Dacă ţi-a plăcut Fata dispărută, vei devora acest thriller psihologic: îţi va schimba pentru totdeauna felul în care priveşti vieţile celorlalţi." - People

Despre autoare:

  Paula Hawkins a lucrat ca jurnalist timp de cincisprezece ani înainte să se dedice literaturii. Născută şi crescută în Zimbabwe, Paula s-a mutat la Londra în 1989, unde locuieşte şi acum.  Fata din tren este primul său thriller. A cunoscut un mare succes internaţional, iar DreamWorks a cumpărat drepturile de ecranizare.

Mulţumesc celor de la Librăria online Librex pentru oportunitatea oferită. 



Părerea mea:

 "Câteodată nici măcar nu mă uit la trenurile care trec, ci doar ascult. Stând aici dimineaţa, cu ochii închişi şi cu soarele fierbinte devenind roşu-portocaliu pe pleoape, aş putea fi oriunde."

    Când am auzit de Fata din Tren, nu am fost prea convinsă că vreau să o citesc dar prin bunăvoinţa celor de la Librăria online Librex am primit-o spre recenzare. Acum, după ce am terminat-o şi încă sunt în transă, pot spune că m-am înşelat şi că acest thriller merită citit. Mi-a plăcut mult, a fost ca şi cum aş fi intrat în pielea personajului principal, ba chiar am avut impresia că am călătorit cu trenul, că am luat parte la acţiune şi că m-am implicat în viaţa, enigmatică a personajelor.

   Cartea este un thriller psihologic foarte plăcut cu nişte personaje nesigure, care se mint chiar şi pe ei înşişi. Încă din primul capitol îţi dai seama că nu sunt nişte persoane de încredere, că fiecare are ceva de ascuns, ceva enigmatic şi eşti ţinut în suspans până la final.

"Mă întorc şi o iau la fugă.
 Ştiu că nu e nimeni acolo, că nu am de ce să mă tem, dar nu-mi pot controla groaza care îmi zvârcoleşte stomacul, urcă în piept şi mă sufocă. 
Fug cât de repede pot. 
Nu mă opresc decât în momentul în care ajung înapoi în port,
 la luminile puternice ale felinarelor stradale."
  
  Nu vă dezvălui prea multe despre conţinutul minunat, plin de suspans, pentru că vreau să vă las pe voi să descoperiţi povestea misterioasă care stă în spatele enigmaticului titlu care se ridică la înălţimea copertei. Deci, pe scurt: Cartea implică trei femei, Rachel, Megan şi Anna, fiecare având în spate un mister. Vieţile lor se aseamănă chiar înainte de-a realiza că au legături comune. Doar femeile povestesc în carte şi naraţiunea lor este importantă pentru a descrie elementele necesare realizării unui thriller de succes. Ele dezvăluie câte puţin din gândurile lor despre ele însuşi, intercalând uneori cu câte un dialog strâns. Capitolele sunt datate astfel încât cititorul să se poată conecta cu personajele şi acţiunea. Povestea ne poartă înainte şi înapoi, de la Rachel în prezent la Megan în trecut deplasându-se încet până la data în care Megan dispare.

     Totul se desfăşoară în Londra din zilele noastre, unde cititorul descoperă că acesta este un oraş enorm, care se întinde pe o suprafaţă destul de mare cu case mici, multe staţii de tren şi suburbii scumpe. Principalul narator, Rachel, este o fată care călătoreşte zilnic cu trenul dus-întors. Încă de la prima întâlnire aflăm despre ea că îi place să-i urmărească şi să-i privească pe ceilalţi navetişti, fără a se implica în viaţa lor. În momentul în care cei pe care îi urmăreşte încep să interacţioneze cu ea, descoperim lucruri interesante şi surprinzătoare, atât despre ea cât şi despre ceilalţi.

"În momentul în care Kamal îmi spune toate astea, nu sună chiar aşa de rău. Cuvintele alunecă seducător de pe buzele lui, calde înmiresmate, şi eu aproape că îl cred. Aproape că accept că există posibilitatea să las totul în urmă, să uit trecutul, să mă duc acasă la Scott şi să-mi trăiesc viaţa aşa cum o fac oamenii normali, fără să mai privesc pe furiş, peste umăr, nici să mai aştept cu disperare să mi se întâmple ceva mai bun. Asta fac oamenii normali?"

    Pe toată perioda cât am citit, FATA DIN TREN am fost nevoită să trec prin diferite stări: stres, tensiune, nervozitate deoarece încă de la început am fost introdusă într-un amestec de minciuni, înşelătorii şi invenţii. Iar personajele sunt complexe şi te fac să simţi pentru ele uneori dezgust iar alteori înţelegere.

    Ce legătură există între cele trei femei? De ce este Rachel preocupată de vieţile unor oameni pe care nu îi cunoaşte? Legătura dintre cele trei femei va schimba, oare, ceva în viaţa lor?

    Povestea şi acţiunea au fost atât de împletite şi pline de surprize încât uneori am fost şocată şi nu reuşeam să îmi dau seama de ceea ce urmează. Am avut parte de multe surprize, suspans şi mister iar stilul autoarei este foarte diferit şi special. Paula Hawkins are un mod delicios şi interesant de-a ne dezvălui detaliile, introducând rând pe rând părţi din acţiune ca nişte bucăţi de puzzle care până la final alcătuiesc ceva misterios şi enigmatic. Fiecare are ceva de ascuns- Rachel este o alcoolică şi are o soartă patetică, Scott este pionul şi suspectul principal în dispariţia soţiei lui, Anna este loială în căsătorie iar Megan are propriile ei probleme.

 "Mi-e dor de el în fiecare zi. Mai mult decât de oricine altcineva, cred. El e marele vid din viaţa mea, din sufletul meu. Sau poate că el a fost doar începutul. Nu ştiu. Nu ştiu nici măcar dacă toate astea au legătură cu Ben sau nu, sau dacă au legătură cu tot ce s-a întâmplat după aceea şi cu tot ce se întâmplă de atunci încoace. Tot ce ştiu e că într-un moment sunt bine mersi şi viaţa e frumoasă şi nu-mi doresc nimic altceva şi în următorul abia aştept să scap de aici, nu reuşesc să mă adun şi simt că o iau iar pe pantă în jos."

 Recomandare:

Dacă vrei o carte bună, una care te face să vrei să opreşti lumea în loc datorită suspansului şi curiozităţii de-a afla deznodământul sau vrei să dezlegi enigma din spatele personajelor, atunci îţi recomand FATA DIN TREN. Te asigur că nu o să-ţi pară rău, vei fi foarte încântat şi mulţumit.

 De ce am dat doar nota 4,5 dacă am lăudat-o atât de mult? Pentru că mi-ar fi plăcut să aibă un alt final.


 

2 comments:

  1. Foarte frumoasa recenzia !Imi place foarte mult ideea perspectivei multiple. Am mai intalnit-o in seria Eu sunt numarul patru de Pittacus Lore si a fost o adevarta provocare. Imi plac thrillerele psihologice ,deoarece se joaca cu mintea cititorului. Am citit Inainte sa adorm de S.J.Watson si a fost o carte extraordinara . Abia astept sa citesc si eu Fata din tren ,mai ales ca a fost recenzata de asemenea personalitati literare .

    ReplyDelete
  2. Imi plac foarte mult thrillerele psihologice. Ma simt prinsa intr-un labirint unde nu stiu care este drumul corect si care este cel gresit ,iar intr-un final autorul vine si ma salveaza . Cartea pare extrem de interesanta ! Abia astept sa ma pierd in ea ;) !

    ReplyDelete

 
 
Blogger Templates