Review: Pe Strada Jamaica de Samantha Young

O simplă lecţie de seducţie între doi prieteni se poate transforma în mult mai mult...
În ciuda firii sale sociabile, Olivia nu se simte deloc în siguranţă în preajma bărbaţilor. Dar odată cu mutarea la Edinburgh, începe o nouă viaţă.
Nate Sawyer e un jucător fermecător, care nu-şi ia niciodată vreun angajament faţă de nimeni.
Aşa că atunci când Olivia apelează la el, Nate se oferă să o iniţieze în arta seducţiei, iar legătura lor se transformă curând într-o poveste de dragoste pasională.
Însă Nate nu pare dispus să-şi trădeze convingerile şi riscă astfel să piardă pentru totdeauna iubirea vieţii sale...

Despre autoare:

După ce a absolvit, în 2009, Universitatea din Edinburgh, unde a studiat istorie antică şi medievală, Samantha Young s-a dedicat scrisului. Cărţile sale acoperă mai multe genuri: romance, paranormal, fantasy urban şi subiecte contemporane. Pentru romanul Pe strada Dublin, Samantha Young a fost nominalizată la Goodreads Choice Award for Best Author and Best Romance.

"Eram furioasă pe el. Şi nu din cauza micilor lui scăpări.
Eram furioasă pentru că vorbele lui erau cu adevărat superbe.
Privindu-l m-am simţit săgetată de un amestec de durere şi plăcere.
Îmi făcea sângele să fiarbă, şi mă făcea să-mi strâng degetele în pumni.
 Mă făcea să mă îndrăgostesc de el.
Asta nu făcea parte din înţelegere."

Părerea mea:

Din nou, Samantha Young a reuşit să mă facă să iubesc şi să trăiesc intens povestea de dragoste dintre cei doi protagonişti. Din nou pot spune că această scriitoare are un stil aparte de-a scrie, de-a îmbina dragostea cu durerea şi de-a fi printre preferatele mele. Sper din toată inima să mai am parte de asemenea capodopere care îmi fac viaţa mai frumoasă şi mai palpitantă.

Pe strada Jamaica face parte dintr-o serie foarte frumoasă în care fiecare cuplu îşi are povestea frumoasă de dragoste. Pe strada Dublin este prima şi din punctul meu de vedere este cea mai frumoasă. Pe strada Londra a avut povestea ei de dragoste condimentată cu puţină durere şi suferinţă. În schimb Pe strada Jamaica îmbină frumos şi armonios, lipsa experienţei în sex al personajului feminin cu teama personajului masculin, de-a iubi din nou, de-a avea puterea să uite prima dragoste şi de a-şi recunoaşte sentimentele faţă de cea pe care o iubeşte în secret.

"Aş fi vrut să-i spun că e în regulă să-şi trăiască viaţa, să aibă zile care să nu fie umbrite de pierderea ei, dar m-aş fi simţit ca o ipocrită dacă aş fi făcut asta. Ori de câte ori se întâmpla să treacă o zi fără să mă gândesc la mama, sentimentul de vină era zdrobitor. Nate ştia asta, iar eu ştiam povestea lui. Amintindu-mi tot ce-mi zisese atunci când mă găsise în apartamentul meu în noiembrie, cu un an în urmă, nu voiam ca eu să fiu persoana care să-i spună că e timpul să meargă mai departe..."

Captivanta serie a lui Samantha Young continuă cu povestea lui Olivia şi Nate. După o perioadă grea, în care a suferit mult, Olivia se mută împreună cu tatăl ei în Scoţia pentru un nou început, o nouă viaţă. Totul îi merge bine: îşi face prieteni noi, pe Joss şi Braden, Ellie şi Adam, Jo şi Cameron, şi pe Nate care este un bărbat superb, sexy şi funny. Dar datorită problemelor pe care le-a avut de înfruntat în adolescenţă, Olivia nu a avut timp să se bucure de tot ceea ce îţi oferă viaţa când eşti tânăr. Este nesigură, nu a avut multe relaţii şi nu are încredere în ea, iar când vine vorba despre sexul opus, se fâstâceşte, se bâlbâie şi nu reuşeşte să scoată prea multe cuvinte. Singurul bărbat în preajma căruia se simte bine este Nate. Deoarece au gusturi şi interese similare, Nate îi devine cel mai bun prieten. Când îi cere să o ajute să îşi recapete încrederea, să o înveţe cum ar putea să scape de nesiguranţa că nu este bună la pat, el acceptă cu mare plăcere. Şi credeţi-mă, chiar o ajută. Dar fără să se aştepte niciunul dintre ei, dragostea se instaleză uşor, uşor în inimile lor şi ceea ce începe ca o lecţie devine mai intens şi mai fierbinte până când Olivia îşi dă seama că s-a îndrăgostit de Nate. Dar el se luptă cu fantomele trecutului său sumbru şi dureros şi respinge sentimentele pe care le are pentru Olivia fiindu-i frică să se implice şi să recunoască că o iubeşte.

Personajele sunt extraordinare, imposibil să nu le iubeşti. Dialogul este uşor, uneori plin de glume alteori răcoritor. Romantismul este prezent încă de la început, iar atracţia şi chimia dintre cei doi protagonişti fac romanul să fie mai adorabil şi mai interesant.

"......... Îi simţeam respiraţia caldă pe gât şi am rămas cu picioarele în jurul taliei lui.
Îi simţeam inima bătând cu putere peste a mea.
Îi simţeam pielea umedă şi caldă sub mâinile mele.
M-am lăsat în voia senzaţiilor şi m-am abandonat lor pentru un timp.
Iar el m-a lăsat.
Poate pentru că ştia că nu va mai dura mult înainte să îmi ia totul."

Olivia este un personaj minunat, aproape real, timidă, drăguţă, amuzantă, nesigură, fără prea multă experienţă în materie de sex. Din punctul meu de vedere ea reprezintă o femeie din viaţa reală, care se îndoieşte de sine, pune sub semnul întrebării propriul corp şi nu este obsedată de sex.
   Nat Sawyer este bun, încrezător, sensibil, blând, grijuliu şi foarte sexy. Este un prieten foarte bun care o înţelege şi o ajută pe Olivia să îşi învingă temerile şi să devină mai încrezătoare.

"-Nu eu am fost cea care te-a rugat să rămâi aici după partidele de sex. Tu ai făcut asta.
Nu ţi-am cerut să vii aproape în fiecare noapte. Tu ai făcut asta.