Review: Povestea vieţii mele de Patrick Swayze şi Lisa Niemi

POVESTEA VIEŢII MELE
THE TIME OF MY LIFE

Editura SALCO
Număr de pagini: 180
Sinopsis:
  Într-o cariera care a durat peste 30 de ani, Patrick Swaye a devenit o personalitate pe scenă, pe marele ecran şi în televiziune.
 Cunoscut pentru talentul, pasiunea şi îndrăzneala lui, a devenit unul dintre cei mai iubiţi actori. În februarie 2008 Patrick Swayze a anunţat că a fost diagnosticat cu un cancer pancreatic în stadiul IV.  Întotdeauna luptător, el a refuzat să lase boala să-l îngenunchieze, iar curajul său a inspirat atât mulţimea de admiratori cât şi pe bolnavii de cancer de pretutindeni.
În afară de aceasta, memoriile sale, scrise din inimă şi cu înţelepciune relatează mult mai mult decât lupta sa cu cancerul.
În detalii pline de viaţă, bogat ilustrată cu imagini inedite, din arhiva sa personală, Patrick Swayze descrie educaţia texană pe care a primit-o, luptele sale personale, naşterea succesului odată cu filmul "North and South", realizările epocale din "Dirty Dancing" şi "Ghost", cât şi relaţia deosebită cu sufletul său pereche, care i-a stat alături toată viaţa: soţia sa, scenarista şi regizoarea Lisa Niemi.
Această carte aruncă o privire în spatele scenei, a vieţii de la Hollywood şi vorbeşte despre o mare iubire şi este atât un spectacol cât şi o lecţie de viaţă. Căsătoria lui Patrick Swayze cu Lisa Niemi este o călătorie a două vieţi care s-au împletit şi au trăit ca una singură - de-a lungul anilor, la Hollywood şi acasă, la ferma lor din afara Los Angeles-ului, culminând într-o speranţă şi înţelepciune pe care au împărtăşit-o cu toţi cei cunoscuţi lor.
Despre autori:
 PATRICK  SWAYZE este un actor nominalizat de trei ori la Globul de Aur, faimos pentru rolurile principale din " Dirty Dancing" şi "Gost", două dintre cele mai îndrăgite filme din toate timpurile. Alături de aceste filme de înaltă clasă care au făcut istorie, multe alte filme în care a jucat au atins cote impresionante, iar serialul de televiziune "The Beast" a fost un succes hotărâtor. Totodată cântăreţ, compozitor, dansator, actor de teatru, Patrick Swayze a crescut în Huston, Texas.
LISA NIEMI a scris, a regizat şi a produs filmul "One Last Dance" în 2004. Ea a deţinut multe roluri în filme, în televiziune şi pe Broadway, a scris, a regizat şi a jucat împreună cu soţul ei în piesa "Without a Word"care a câştigat 6 premii ale Criticilor Dramaturgi. Înainte de a face actorie şi regie, Lisa Niemi a fost dansatoare profesionistă.

"Este foarte greu să-ţi judeci propria viaţă, să descoperi dacă ai lăsat ceva în urma ta. Scrierea acestei cărţi a fost pentru mine o încercare de a afla acest lucru."
PATRICK SWAYZE

Părerea mea:
 Cred că toţi avem un actor, preferat. Un actor care ne face viaţa mai frumoasă atunci când îl urmărim într-un film/serial sau când îi vedem fotografiile în diverse ipostaze. Eu am un actor preferat încă de când eram doar o tânără, adolescentă, visătoare. Patrick Swayze a fost, este şi va rămâne veşnic în inima, mintea şi visele mele. Din cauza lui am văzut Dirty Dancing, nu odată ci de foarte multe ori, nici nu mai ştiu de câte ori. Ştiu chiar şi acum replici din film, iar rolul lui Patrick l-am învăţat şi îi ştiu toate cuvintele. A fost şi este un film superb, chiar şi acum de când au trecut atâţia ani de la lansare. Actorii, coloana sonoră, tema, acţiunea, dansatorii, parcă toate sunt superbe şi s-au îmbinat perfect.
 Să revenim la cartea pe care mi-am dorit-o încă de când am văzut o postare a Editurii Salco, pe facebook. Am comandat-o imediat, a costat mai mult transportul decât cartea :) dar s-a meritat, acum îl am pe Patrick mai aproape, am poze cu el, cu familia lui, cu secvenţe din filmele lui. Când am primit-o am avut impresia că am pus mâna pe o comoară imensă şi m-am apucat imediat de citit. Am aflat multe lucruri pe care nu le ştiam despre viaţa lui, despre rolul care l-a "scos din anonimat" din filmul North and South şi rolul "care l-a făcut celebru" din Dirty Dancing. Am aflat despre întâlnirea dintre el şi soţia sa şi apoi despre căsătoria lui. Patrick îşi povesteşte viaţa, cu bune cu rele, cu dificultăţile întâmpinate, cu fericirea de-a dansa, lupta pe care a dus-o cu boala necruţătoare care l-a învins, într-un final- şi inima mea a suferit un şoc când am citit tot ce a avut de îndurat pe timpul cât a fost ţintuit de boala nemiloasă.

"Cum aş putea să-ţi spun cât de norocos sunt că ai intrat în viaţa mea? Cât de recunoscător sunt că ai ales să mă iubeşti? Datorită ţie mi-am descoperit sufletul şi l-am văzut pe bărbatul care vreau să fiu. Iar tu, mai presus de toate ai fost prietena mea.
..........................................................
Tu eşti femeie mea, iubita mea, perechea mea şi doamna mea.
Te-am iubit întotdeauna, te iubesc acum şi te voi iubi pe vecie."

Această autobiografie a lui Patrick, pe care el nu a apucat să o vadă publicată, este o bucăţică din viaţa unui om de succes. Deşi a fost scrisă în momentele în care el se lupta cu cancerul, cartea nu se concentrează doar pe acea perioadă ci oferă un ansamblu sincer al vieţii lui. Patrick Swayze şi soţia lui, co-autorul, Lisa Niemi ne poartă într-o călătorie prin viaţa actorului, prin amintirile lui, prin tot ce a fost rău sau bun. Am fost surprinsă să descopăr prin câte necazuri şi probleme a trebuit să treacă Patrick pentru a atinge succesul.
  Cartea care are la bază povestea vieţii lui, este un motiv de inspiraţie, deoarece până la sfârşitul vieţii, el a fost un luptător cu boala, cu succesul, cu un accident aviatic şi cu alcoolismul lui. El a fost gata oricând să facă faţă problemelor din lumea înconjurătoare cât şi problemelor avute din cauza lui.
  Patrick a cunoscut-o pe Lisa când el avea 19 ani iar ea 15 ani, ea lua lecţii de dans la şcoala de dans a mamei lui Patrick. S-au căsătorit câţiva ani mai târziu şi au avut o căsătorie remarcabilă, cu necazuri şi bucurii. Am mai aflat şi că viaţa lui Patrick, nu a fost doar frumoasă şi roz -după cum credeam eu, a fost dură şi uneori plină de demoni.

"Am trăit mai multe experienţe decât oricare zece oameni la un loc!
Viaţa mea a fost o călătorie extraordinară.
 Deci e în regulă!...........