Social Icons

.

18 December 2014

"Aproape căsătoriţi" de Jane Costello (recenzie)


Autor: Jane Costello
Editura:
Litera/Lira
Apariţie: 31 ianuarie 2011
Pagini: 460

Care este cel mai rău lucru care i se poate întâmpla în ziua nunţii unei mirese drăguţe şi iubitoare?

Părăsită de logodnic în faţa altarului, Zoe Moore se simte incapabilă să facă faţă umilinţei şi privirilor compătimitoare ale prietenilor şi familiei şi se hotărăşte să se mute pentru o vreme în America. Odată ajunsă acolo, tânăra devine bona copiilor unui văduv nesuferit, dificil, dar extrem de atrăgător şi de sexy. În timp ce le câştigă pas cu pas inima copiilor, Zoe se simte din ce în ce mai frustrată de atitudinea tatălui lor, Ryan, pe care îl consideră un nemernic insensibil, dar de care se simte atrasă în mod inevitabil. Slavă Domnului că există micul grup de bone englezoaice, devenite repede prietenele ei, care să-i tempereze disperarea crescândă! Dar oare vor fi ele în stare să o salveze pe Zoe atunci când descoperă că trecutul nu este chiar atât de uşor de uitat?
 

Gândurile mele (Andreea):

 
A trecut ceva vreme de când am citit ultima carte. Pur şi simplu, n-am avut starea necesară pentru această activitate. În schimb, m-am relaxat meşterind câte ceva handmade, acest minion fiind inclus în cadoul pentru Secret Santa. Nu vi se pare adorabil? :3 


Dar, iată că am revenit şi la citit, deoarece tre' să-mi ating goal-ul de anul ăsta, de pe goodreads. Mai este atât de puţin până la sfârşitul lunii şi mai am vreo trei cărţi de luat la puricat. Sper că voi reuşi să le termin!

Eu mă gândeam că am timp berechet să termin de citit cât mi-am propus, chiar să şi depăşesc numărul 20, dar m-am amăgit degeaba. Anul acesta m-am ocupat mai mult de bac şi de înscrierea la facultate, cărţile lăsându-le mai spre final. Poate 2015 va fi mai prielnic pentru mine şi voi citi ceva mai mult.
 

Voi cum vă descurcaţi la acest capitol?

 
Deci, cum am prins puţin timp liber şi mi-am mai revenit din starea ciudată în care intrasem, am şi pus mâna pe o carte care se afla de mult timp pe lista mea, datorită unor prietene dragi, ce m-au făcut foarte curioasă în legătură cu ea: "Aproape căsătoriţi" de Jane Costello.

Lectura acestei cărţi a fost o adevărată plăcere de la primul cuvânt până la ultimul. Am râs atât de mult în ultimele două zile, cât să-mi ajungă până la sfârşitul anului. Glumesc! Niciodată nu m-aş sătura de această activitate.

Pur şi simplu, această carte a avut acel ceva, care m-a atras de când am deschis cartea. N-a fost capitol care să nu-mi lase imprimat pe faţă măcar un zâmbet.

Eroina noastră, pe numele ei, Zoe Moore, a fost o prezenţă încântătoare pe tot parcursul lecturii. Mi-ar fi plăcut enorm să am parte de o prietenă ca ea şi în viaţa reală. N-ai cum să te plictiseşti în prezenţa acestei fiinţe adorabile!



După o relaţie de 7 ani, tânăra noastră era pregătită să facă pasul cel mare alături de iubitul ei, Jason. Dar (mereu trebuie să existe un "dar"; cât urăsc acest cuvânt!), acesta este cuprins de teamă şi puţin cam confuz în legătură cu această căsătorie. Astfel, Jason o lasă de izbelişte în faţa altarului, când Zoei îi era lumea mai dragă, fără nicio amărâtă de explicaţie. (Ce laşi pot fi unii bărbaţi!)
 
"Poţi traversa un ocean ca să evadezi. Dar nu poţi să scapi de propriile tale gânduri."

Încercând să treacă peste, dar şi să evite toţi cunoscuţii care numai conteneau cu întrebările, englezoaica noastră se hotărăşte să-şi părăsească căminul, Liverpool, şi să plece în America, deşi mama ei nu era de acord, urmând să fie bona unor copilaşi.

„O, doamne! Oare sunt una din acele femei ciudate, disfuncţionale, care intră în relaţii cu bărbaţi nepotriviţi?"

Până la întâlnirea cu familia, de a cărei copii va avea grijă, are parte de câteva peripeţii ce-ţi stârnesc imediat râsul. Dar, în loc să dea de o femeie, aşa cum i se spusese, Zoe dă peste un mascul "înfricoşător de frumos", blond cu ochii albaştri, Ryan Miller.

"Ceea ce iubeam – şi iubesc încă – nu era fizicul lui Jason. Era pachetul în întregime. Un pachet pe care l-am pierdut pentru totdeauna."

După ce ajung la reşedinţa familiei, Ryan o părăseşte chiar în pragul casei cu tot cu bagaje, aceasta rămânând cu cei doi micuţi adorabili ai acestuia: Ruby, de aproape şase ani, şi Samuel, în vârstă de trei ani.

La început, lucrurile nu sunt aşa de "minunate". Tânăra are de înfruntat o casă decorată cu bun gust, dar foarte dezordonată, totul fiind cu fundul în sus, doi copilaşi care făceau numai ce doreau, nerespectând nicio regulă, deoarece nu aveau un program pus la punct pe care să-l respecte şi, nu în ultimul rând, un tată care nu prea dădea dovadă că ar fi unul: în fiecare zi lucra până târziu, când ajungea acasă, după ce că mirosea a parfum de femeie şi băutură, punea iar gura pe alcool. Şi tot acest haos se datora pierderii soţiei şi mamei acestei familii, care le-a dat viaţa peste cap.

"O iubeşte nu în ciuda defectelor ei, ci pentru ele. E nevoie să fii un mare visător pentru aşa ceva."

Totuşi, sosirea Zoei, în această casă, va fi liantul de care aceştia vor avea nevoie, ca totul să revină pe făgaşul normal. Lucrurile încep să se schimbe în bine! Încăpăţânarea, devotamentul şi prezenţa de spirit, de care Zoe dă dovadă, le câştigă rapid inima copiilor şi îl readuc pe tatăl lor pe linia de plutire, acesta începând să renunţe la viaţa nocturnă pe care o ducea până atunci şi petrecând din ce în ce mai mult timp cu copiii lui.

"Te iubesc pentru cum ai alunecat şi ai căzut pe ringul de dans, la cina aia festivă. Te iubesc pentru cum ai aruncat spaghetele pe podeaua din bucătărie. Te iubesc pentru că te-ai costumat ca Păsăroiul, când toţi ceilalţi încercau să fie sexy."
 
Va reuşi Zoe să facă ce şi-a propus, atunci când a acceptat o slujbă în America? Sau se va întoarce acasă cu prima ocazie, când ceva nu va merge bine? Va afla într-un final fata noastră de ce Jason a lăsat-o baltă în ziua nunţii sau nu? Între ea şi Ryan, ar putea fi mai mult decât relaţia angajat-şef sau lucrurile vor decurge ca şi până acum?
 
Trebuie doar să o citiţi şi veţi afla totul despre povestea eroinei noastre!
 
Întâmplările amuzante, dar şi cele neplăcute prin care trec personajele noastre, gingăşia şi firea jucăuşă specifică micuţilor, aroganţa şi necioplirea masculului sexi, teama şi nesiguranţa tânărului mire, dar şi încăpăţânarea şi curiozitatea eroinei, fac din această carte un delicios cocktail de sentimente şi trăiri, de care fiecare persoană ar trebui să aibe parte o dată în viaţă!
 
Nota mea: 5/5

 

2 comments:

 
 
Blogger Templates