Social Icons

.

23 December 2014

Blestemul Lupilor - Umbra Nopţii vol. 2 de Andrea Cremer


Când se trezește în cartierul general al Căutătorilor, dușmanii ei dintotdeauna, Calla Tor este sigură că zilele îi sunt numărate. Dar Căutătorii îi fac o ofertă care îi dă șansa de a-și distruge foștii stăpâni și de a-și salva haita și partenerul, pe care a fost nevoită să-i abandoneze.

Merită oare Ren prețul libertății ei? Îi va rămâne Shay alături, orice s-ar întâmpla? 

Luându-și soarta în propriile mâini, Calla trebuie să învețe ce bătălii merită purtate și prin câte încercări poate trece adevărata dragoste fără să se stingă.

Nr. pagini: 336
Gen: YA, Fantasy
Notă: 3.5 - 4/5
Recomand: Fanilor seriei Umbra Nopţii

Mulţumesc sponsorului nostru Editura Litera pentru şansa de a citi această carte!

Recenzie:
Nu mi-a fost foarte greu să reintru în atmosfera seriei, în mare pentru că personajul principal  feminin e unul bine conturat şi a lăsat o amprentă puternică asupra mea în primul volum.
Am terminat cartea relativ repede, căci mi-am adus aminte de ce îmi atrăsese atenţia seria în primă fază şi m-am bucurat să văd cât de frumos a evoluat, în ciuda unelor conflicte de interes înşirate pe parcursul cărţii.
Dar, deoarece la terminarea lecturii am rămas cu o mulţime de sentimente confuze, voi împărţi recenzia în 2, expunând separat ce mi-a plăcut şi ce nu mi-a plăcut.
Ca să încep într-un ton pozitiv, voi expune mai întai părţile bune ale cărţii, care nu au fost puţine.
În primă fază mă aşteptam ca (,) Calla să se arunce în braţele salvatorilor săi, să creadă fiecare cuvinţel, aşa cum se întâmplă de obicei în seriile de genul. Însă Calla e destul de reticientă cu privire la informaţiile ce i se furnizează, aşa încât nici ea, nici Shay, nu îşi dau cărţile pe faţă.
Apar personaje noi şi foarte interesante care au destins atmosfera în unele părţi mai tensionate ale cărţii – deşi, prin însăşi caracterul lor, tindeau spre clişeele tipice.
Mi-a plăcut faptul că autoarea a decis să dezvăluie secrete pe tot parcursul cărţii şi nu să le înşiruie pe toate la sfârşit, aşa cum fac mulţi alţii.
Per total, am iubit-o pe Calla! În special pentru instinctele sale de haită, nevoia de a-şi proteja lupii şi sacrificiile pe care le-a făcut pentru ei. Şi dacă tot vorbim de asta, în acest volum ni se prezintă o latură foarte importantă a caracterului de lup, mai puţin întâlnită de mine în cărţile fantasy; Callei îi place întradevăr cine este, nu doar odată exprimându-şi mândria faţă de natura sa şi foarte interesant mi s-a părut faptul că nici în ruptul capului nu ar fi vrut să fie om! Pentru ea haita însemnă familie şi ar fi fost în stare să ucidă pentru a şi-o recupera.
Ceea ce nu mi-a plăcut, însă, cântăreşte la fel de mult. Efectiv, toată cartea e plină de nenorocitul de triunghi amoros! Şi măcar dacă ar fi fost unul decent, căci Calla e plină de hormoni şi se culcă cu Shay de fiecare dată când are ocazia, doar ca după să izbucnească în plâns, amintindu-şi că oh, săracul Ren, cealaltă jumătate a sa,  e închis pe undeva şi o aşteaptă.
Cartea are unele pasaje super copilăreşti, în care Calla nu pricepe nimic din ceea ce i se explică iar restul personajelor fac haz de necaz  în orice situaţie, ceea ce m-a făcut să mă întreb nu doar odată dacă nu cumva cartea asta ar fi trebuit să o citească soră-mea mai mică, şi nu eu.
Ren nu apare deloc în cartea asta. DELOC!!. I mean, seriously! Dezamăgitor. Iar unicele clipe când se aminteşte că , stai, mai există  şi el unde pe acolo, e în lamentările Callei, în special după partidele de amor cu Shay.
Nu vreau să continui, căci dacă mai dezvălui amănunte despre acest volum mă enervez şi îi schimb scorul. Din nou
Finalul a fost unul total lăsat în aer, genul acela de cliffhanger care te macină. Evident că am făcut imposibilul şi am citit a treia carte imediat după :)) Stiţi feeling-ul ăla când termini o carte pe atât de interesantă pe cât de enervantă şi simţi că nu poşi trăi mai departe dacă nu termini seria? Well, aşa eram şi eu. Doar ca mai apoi să încep a treia carte şi să îmi dau seama că defapt, ceea ce am simţit în volumul 2 a fost apă de ploaie pe lângă uraganul de sentimente ce ţi-l trezeşte ultima parte. De bine, sau de rau, va trebui sa aflati singuri, citindu-l  :) .

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates